måndag 10 mars 2014

Fjärilar

Jag försöker utvecklas i mitt målande. Att bara måla ugglor är roligt. Men samtidigt vill jag göra mer än måla ugglor. Jag försöker utmana mig själv. Idag fick det bli med fjärilar. Jag fick inspiration ifrån äldsta dotterns nya klänning ifrån HM med just fjärilar på. Nu blev inte dom jag målade något som ens började likna dom fjärilarna. Kan ju tillägga att jag inte är helt nöjd med dom. Men något blev det och tänkte ändå dela med mig av resultatet. Förhoppningsvis blir dom bättre och bättre eftersom jag blir bättre och bättre. Lite terapi blir det med målningen med. Eftersom jag blir väldigt uppslukad i det medan jag håller på. Därför är det roligt när inspirationen tar över. Även om resultatet inte alltid blir vad jag tänkt. Det jag initialt tänkte med fjärilarna var budskap. Skriva något snyggt över i snirklig skrivstil. Något motiverande eller fint. Älska, skratta, underbar, stark, lycka, lev i nuet osv. Men jag målade fjärilarna för mörka. Så nästa utmaning blir just det. Ljusare och skrift. Jag bör tillägga att jag är ganska dålig på att skriva. Så jag behöver nog öva på ganska många innan jag får till det som jag vill ha det.

 Fjäril 1 a5
 Fjäril 2 a5
Fjäril 3 a5

Ugglor målar jag löpande. Jag har i nuläget 4 kvar att göra och dom är till mina flickor. En grön och en rosa var. Jag fick en beställning på två rosa med namn som jag färdigställt. Eftersom dom är personliga vill jag inte dela dom. Men ska göra en ny som exempel. Blev mycket bättre än förväntat då jag som nämnt innan inte är särskilt duktig på att skriva. 

3 gröna ugglor a5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar