torsdag 25 september 2014

Lite nytt

Jag har experimenterat lite mer med kol och akvarell. Det går sådär. Jag får det inte riktigt som jag vill ha det. Men någonstans måste man ju börja. En pojke och en flicka med tappade ballonger. Måste förfinas. Bara så rackarns svårt med detaljer när jag ritar på A5. Jag måste nog köpa skisspapper i större format.

Pojke med ballonger A5

Flicka med ballonger A5

Jag såg ett foto på fb eller insta som jag tänkte skulle göra sig bra som målning. Även här hade jag önskat större papper för bättre detaljer. Det är super duper svårt att måla små detaljer med dom penslar jag har. Dom riktigt bra penslarna är så stora och dom små jag köpte från Panduro är inte bra. Den mista jag tänkte ha till just detaljer håller inte ihop utan spretar hit och dit vilket gör den i stort sett omöjlig att jobba med. Denna blev inte heller som jag tänkt mig. Men en bra början iaf.

Kvinna med ballonger A4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar