fredag 2 maj 2014

"Doptavla" och mer fåglar

Jag har gått i funderingarna att måla "doptavlor" till flickornas rum ett tag nu. Eller födelsetavlor kan man kanske också kalla dom. Jag har inte riktigt vetat hur bara. För att göra slag i sak skissade jag ner en idé och målade den. Jag är ingen hejjare på att skriva. Nu målade jag dessutom på skriften. Men tyckte den blev rätt bra ändå. Tror den blir ännu bättre med en ram runt. Jag måste köpa ganska många ramar nu. Har inte fått upp en enda målning jag gjort på vägg ännu.

Förutom det har jag gjort en uggla i grönt och svart och även min första skata. Den var det väldigt mycket pyssel med och hade nog varit lättare om jag valt att göra som A4 istället för A5 som jag gjorde. Men måste ändå tycka att den faktiskt blev fin. Särskilt eftersom det är den första jag någonsin gjort. Äldsta dottern tyckte den var superfin så åker upp på vägg i hennes rum när ram inhandlats.

Födelse tavla ugglor A4

Grön svart uggla A5

Skata A5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar